Nemokama konsultacija

Daugiausiai vartotojai skundžiasi dėl langų kokybės

2011-06-30

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktorius Feliksas Petrauskas

Daugiausiai vartotojai skundžiasi dėl langų kokybės

„2010 m. raštu gauti 126, o telefonu – 501 skundas, susijęs su statyba, – sakė Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos direktorius Feliksas Petrauskas. – Pernai daugiausia skundų statybos srityje buvo gauta dėl netinkamos langų kokybės bei netinkamos jų sumontavimo kokybės – 60 proc. visų skundų dėl statybos.“

Dažni skundai dėl sutartinių įsipareigojimų nevykdymo. Tarnybos vadovas sako suprantąs, kad ne kiekviena bendrovė gali turėti teisininką, konsultuojantį sudarant sutartis. Tačiau Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba, nagrinėdama skundus, tikrina sutartis ir galimai nesąžiningas sutarties sąlygas – tai pirmas skundo nagrinėjimo žingsnis.

Vartotojai dažniausiai nurodo defektus dėl apledėjančių langų ir vidinių palangių; vėjo pūtimo per langus; lietus patenka į būstą ir kt. F. Petrauskas sakė sutinkąs su konferencijos dalyvių nuomone, kad tokie defektai atsiranda ir dėl to, kad trūksta kontrolės mechanizmo.

Kalbėdamas apie sutarčių trūkumus, F. Petrauskas akcentavo, kad dažniausiai nesuteikiama išsami informacija apie paslaugas ir kainas: kokios paslaugos bus suteiktos – tik atvežimas ar ir atgabenimas į butą, seni langai bus išvežti ar ne, kiek tai kainuos. Problemų kyla dėl to, kad nesuteikiama informacija apie gamintoją – neaišku, kokioje valstybėje jis įsisteigęs; nepateiktos gamintojo kokybės deklaracijos bei produktų atitikties sertifikatai; nenurodytas garantinis aptarnavimas – sąlygos arba terminai. Tai, kad priėmimo–perdavimo aktai pateikiami net neatlikus paslaugos, leidžia įtarti, kad kai kurie langų gamintojai verslą vykdo neturėdami apyvartinių lėšų, tam naudoja paslaugos gavėjo pinigus. Klientai tuo nepatenkinti – konfliktus tenka spręsti Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai.

F. Petrauskas langų gamintojams pataria atsakomybę už montavimą perkelti tiems, kas tuos darbus iš tiesų ir atlieka.

„Manau, kad esama vadinamosios lietuviškos mišrainės – teisinės, organizacinės ir priežiūros, tad verslininkams pakankamai sudėtinga: visi reikalauja, o stabilumo nėra“, – pastebėjo F. Petrauskas. Nors institucijos pavadinime akcentuoti vartotojų interesai – teisių apsauga, tačiau, kaip pastebi Tarnybos vadovas, būtina šviesti ir verslininkus, teikti jiems informaciją. Tai gali padėti sumažinti skundų skaičių.

2010 m. Tarnyba gavo nemažai pakartotinių vartotojų prašymų dėl Tarnybos 2009 m. išspręstų ginčų, kai bendrovės Tarnybai pateikdavo rašytinius įsipareigojimus įvykdyti vartotojų skunduose nurodytus reikalavimus. Ketvirtąjį metų ketvirtį padaugėjo įmonių, neteikiančių atsakymų, teismuose iškeltų bankroto bylų. 2009-2010 m. atsirado sukčiavimo atvejų, kai pasisavinami vartotojų pinigai, tačiau sutartis nevykdoma, bendrovė įsikuria kitu adresu.

Vartotojai į Tarnybą kreipiasi negalėdami išspręsti ginčo su pardavėjais. Ginčai kyla dėl ekspertizių, kuomet pardavėjai nesutinka jų užsakinėti, dalyvauti jas atliekant. Pardavėjas nurodo mažesnį garantinį terminą, negu nustato Civilinis kodeksas ir Statybos įstatymas – juose nustatyta 5 metų garantija statybos darbams. Bendrovės neteikia pinigų priėmimo kvitų ar kitų mokėjimą įrodančių dokumentų.

„Pasitaiko, kad sutartį sudarę asmenys nėra net įsteigę įmonės bei pateikia neegzistuojančios bendrovės blankus, pvz., UAB „Andrema“ – paslaugos teiktos fiktyvaus Vilniaus filialo vardu, nors įmonė legaliai veikia Anykščiuose, – kalbėjo F. Petrauskas. – Arba siekdami pasipelnyti sąmoningai teikia nekokybiškas paslaugas, imituodami veiklą. Pavyzdžiui, UAB „Comtera“ vartotojams tiekė nekokybiškas, neatitinkančias išmatavimų prekes ar jų likučius, o vėliau įmonė dingo, pasisavinusi pinigus.“

Tarnybos vadovas langų gamintojams siūlė žiniasklaidos priemonėse, reklaminiuose lankstinukuose, sutarties sudarymo metu suteikti daugiau informacijos apie parduodamą produktą – gamintojo pavadinimą, produkto kilmės šalį, bendrovės teikiamas paslaugas. Sutartyse turi būti nurodytos garantinio aptarnavimo sąlygos, atsižvelgiant į galiojančius teisės aktus – Civilinį kodeksą, Statybos įstatymą bei atitikti šiuose įstatymuose numatytus terminus.

Tarnybos vadovas F. Petrauskas taip pat pasiūlė pasitvirtinti Langų ir durų gamintojų verslo kodeksą, įsteigti vartotojų ir paslaugų tiekėjų ginčus sprendžiantį subjektą. Savireguliacijos mechanizmas padėtų užtikrinti teikiamų paslaugų kokybę bei efektyviau spręsti ginčus su vartotojais.

„Daugelis dirbate sąžiningai, bet atsiranda vadinamųjų naktinių bendrovių, kurios pasiima dideles pinigų sumas ir dingsta, – pastebėjo F. Petrauskas. – Bankrotų departamento duomenimis, 2009 m. buvo 748 statybos bendrovės, o 2010 m. jų liko 237. Vadinasi, tokių naktinių bendrovių tikrai buvo. O šaukštas deguto gadina visą medaus statinę.“


Šaltinis: Respublikinė langų ir durų gamintojų asociacija

Atgal į naujienas

Yra skirtumas, kur užsisakyti langus

Kodėl rinktis Plaza langus:
Patirtis ir ilgaamžiškumas
Patirtis ir ilgaamžiškumas
Tada, kada reikia Jums

Pasiūlymą pateiksime per 4 valandas!

Kainos ir kokybės santykis

Tada,

kada reikia Jums

10 metų garantinę priežiūrą

iki 10 metų

garantinę priežiūrą

Viskas iš vienų rankų Jums patogioje vietoje
Viskas iš vienų rankų Jums patogioje vietoje
Dirbame visoje Lietuvoje

"PLAZA langai" - Lietuvoje gerai žinomas prekės ženklas, siejamas su kokybe ir patikimumu. Modernios plastikinių langų gamybos technologijos, aukštos kokybės žaliavos ir sudėtinės dalys, gamyba, vykdoma Lietuvoje, įgalina mus pasiūlyti aukštos kokybės gaminius už konkurencingą kainą. Didelė dalis mūsų klientų "PLAZA langus" nusprendė įsigyti dėl vertikalios orlaidės privalumų. Laiko patikrinti  "PLAZA langai" su vertikaliosiomis orlaidėmis klientų vertinami ir šiandien: kas trečias langas įsigyjamas su orlaidėmis. "PLAZA langams" suteikiame iki 10 metų garantinę priežiūrą. Pagaminta Lietuvoje.